
Steeleye for salg
Vi var en tur i mangrovene som er i nærheten her, der fant vi diverse båter som var forlatt etter orkanen for 3 år siden. Der var det plutselig en flott stålbåt samme størrelse som vår bare ketch og moderne utseende. Ingen synlige skader bare forlatt etter orkanen. Rustproblemene på denne båten virket som om de var konsentrerte noen plasser ikke som vår som har svært spredte rustskader. Etter å ha tenkt på denne forlatte båten i hele går fant jeg idag i avisen en annonse der denne båten står for salg. For en svært fordelaktig pris om interiøret er helt ødelagt. Båten har ihvertfall blitt påkostet mye de siste årene den har alt flottenfei dingser på dekk. Så om noen der hjemme ønsker en flott 43 fot stålbåt for en billig penge her er din kjangs............... Vi skal ringe å høre om vi kan kikke inne i den. I tilfelle den er strøken inni (det kan den vell ikke være?) så kan vi by en latterlig penge å se hva som skjer 70 000,- norske penger? hehe nei den får vi nok ikke for denne prisen men for de som trenger en stålbåt som har skikkelig rustbehandlet her er en unik sjangse! Men overalt i hver havn ligger disse båtene som er forlatte. Noenganger flotte andre ganger nesten vrak....... Hva var deres historie og hvorfor fikk de en slik skjebne......
Söndag 18
november
kl. 17:30 av
Øyvind
Hei!
Vi følger med dere. Ut fra bildene ser det ut som du har montert et flex-ledd på akslingen. Dette leddet skal stå fast slik at den bakerste delen skal være sentrert mot hylsen uten radiell bevegelse.
Motoren står på gummilabber (?). Motorens bevegelser ut av senter blir tatt opp av den forre delen av leddet. Dersom motoren står for usentrisk i forhold til leddet, kan belastningene på festene bli for store. Sjekk for varmgang. Husk at dieselmotorer skal kjøres med belastning. Bare kjøring for å lade batterien er uheldig og bør ungås.
Hilsen Sissel og Øyvind
Vi følger med dere. Ut fra bildene ser det ut som du har montert et flex-ledd på akslingen. Dette leddet skal stå fast slik at den bakerste delen skal være sentrert mot hylsen uten radiell bevegelse.
Motoren står på gummilabber (?). Motorens bevegelser ut av senter blir tatt opp av den forre delen av leddet. Dersom motoren står for usentrisk i forhold til leddet, kan belastningene på festene bli for store. Sjekk for varmgang. Husk at dieselmotorer skal kjøres med belastning. Bare kjøring for å lade batterien er uheldig og bør ungås.
Hilsen Sissel og Øyvind
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar